Ankeedi täitmine uue töötaja poolt

Uus töötaja saab siseneda RTIPi autentides end ID-kaardi, mobiil-ID või smart-ID abil ning täita enda kohta isikuankeedi: laste andmed, kodused kontaktid, pangakonto, haridus, maksuvaba tulu eelistus jne. Täidetud isikuankeet tuleb saata tagasi asutuse personalitöötajale kontrollimisse.

Ankeedi täitmine uue töötaja poolt

Ankeedi täitmine uue töötaja poolt

Kui oled saatnud ankeedi välja uuele töötajale täitmiseks, siis saab ta e-kirja koos lingiga iseteenindusportaalile. Kandidaat peab end autentima nagu tavatöötaja kas ID-kaardiga, mobiil-IDga või smart-IDga.

Kui kandidaadil on olemas kehtiv töösuhe mingis muus asutuses, mis kasutab Riigitöötaja iseteenindusportaali, siis kuvatakse talle portaali sisenemisel asutuste valik. Ankeedi täitmiseks peab kandidaat valima asutuse, mille juures on oranž tekst: TÖÖPAKKUMINE.

Kui kandidaadil mujal RTIPi kasutavas asutuses kehtivat töösuhet ei ole, satub ta kohe tööpakkumise vormile.

Andmete ülekandmine endiselt tööandjalt uuele

Kui kandidaat esimest korda tööpakkumise vaatesse siseneb, teeb süsteem isikukoodi alusel kontrolli, kas isik on varem töötanud kuskil RTIPi kasutavas asutuses. Kandidaati teavitatakse sellest ning küsitakse üle, kas ta soovib oma andmete ülekandmist uuele tööandjale. Nõustumise korral kantakse üle (juhul kui sellised andmed on olemas): pangakonto number, foto, isiklikud kontaktid, keeleoskused, hariduse kirjed, juhiload.
Varasem töösuhe võib olla nii lõppenud kui hetkel kehtiv. Kui isik on töötanud mitmes erinevas RTIPi kasutavas asutuses, kuvatakse talle siin kõige hilisemat töösuhet.

Uue töötaja ankeedil satub kandidaat esmalt töökoha andmete vahelehele , kus ta saab tutvuda tulevase töökoha andmetega.

Töökoha andmed

[1] Lehe päises on kuvatud tulevase ametikoha asutus.
[2] Sinisel taustal on kuvatud tööülesanne ankeedi täitmiseks.
Kandidaadile on kuvatud tööle asumise kuupäev [3] ja katseaja pikkus [4].
Kandidaadile on kuvatud tema ametikoht [5] ja töökoormus [6].
[7] Kandidaadile on kuvatud tema põhipalk. Kui on ette nähtud ka lisatasusid, siis on kuvatud ka need.
[8] Kandidaadile on kuvatud tulevase töökoha asukoht.
[9] Kui on täidetud töökoha kontaktide ploki, siis on kuvatud ka need.
[10] Kandidaat peab sisestama maksuvaba tulu summa. See on kohustuslik. Ilma maksuvaba tulu täitmata ankeeti tagasi saata ei saa.

Isiklikud andmed

[1] Nime, isikukoodi ja kodakondsuse andmed on pärit rahvastikuregistrist. Nupp "Uuenda rahvastikuregistrist" käivitab päringu rahvastikuregistrisse ja kui kandidaadi andmetes peaks olema midagi muutunud (nimi või kodakondsus), saab ta uued andmed edastada tulevasele tööandjale.

[2] Alaealiste laste andmed saab kandidaat pärida rahvastikuregistrist.
Loe täpsemalt laste andmete lisamisest.

[3] Lähedaste andmed tuleb sisestada käsitsi.
Loe täpsemalt lähedase andmete lisamisest.
NB! Lähdaste plokk ei pruugi olla igas asutuses kasutusel. Kui sinu ankeedil lähedaste plokki ei ole, siis neid andmeid ka lisada ei ole vaja.

[4] Töötasu ja muude hüvitiste saamiseks tuleb sisestada pangakonto. Konto saab olla ainult IBAN formaadis.

[5] Saab üles laadida dokumendifoto. Foto peab olema JPG formaadis ja suurusega kuni 1 MB.
NB! Foto plokk ei pruugi olla igas asutuses kasutusel. Kui sinu ankeedil foto plokki ei ole, siis seda ka lisada ei ole vaja.

[6] Tuleb lisada kodune aadress, isiklik e-mail ning telefoninumber. Aadress võib pärineda rahvastikuregistrist, aga seda saab ka sisestada käsitsi.
        Loe täpsemalt aadressi ja kontaktide andmete lisamisest.

Haridus ja kvalifikatsioon

Hariduse andmete lisamine on kohustuslik. Kui kandidaadi hariduse andmed eksisteerivad Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS) tuleks eelistada neid andmeid. Kui EHISes kandidaadi tasemeõpinguid ei ole, tuleb hariduse andmed sisestada käsitsi.

Nupp "Uuenda EHISest" [1] käivitab päringu ning kandidaadile kuvatakse tema tasemeõppe kirjed. Kandidaat saab ise valida, millised andmed ta tööandjale edastab. Kui kandidaadi kohta hariduse andmed EHISes puuduvad, kuvatakse vastavat teadet.
Kui EHISes hariduse andmed puuduvad, tuleb need lisada käsitsi [2]. Sel juhul on nõutud ka diplomi lisamine manusena.

Võimalik on lisada eelmise tööandja andmed [3]. Täitmine ei ole kohustuslik.

Kõrvaltegevused

Kandidaadil on võimalik juba uue töötaja ankeedil anda teada kõrvaltegevustest, millega ta tegeleb lisaks oma tulevasele põhitööle.
Nupp "Lisa kõrvaltegevus" [1] avab uue akna, kus tuleb täita andmed kõrvaltegevuse kohta: ettevõtte nimi [2], kõrvaltegevuse tüüp [3], ametikoht [4], ametiülesanded [5], töökoormus [6], kuupäevad [7].

Salvestamine lisab kirje kõrvaltegevuste vahelehele. Lisatud andmeid on võimalik muuta [7] ja ka päris kustutada, kui midagi valesti läks [8].

Dokumendid


[1] Dokumentide vahelehel saab kandidaat tutvumiseks alla laadida asutuse poolt lisatud dokumente.
[2] Vajadusel saab kandidaat ka ise dokumente üles laadida. Nupp "Lisa dokument".

Tööpakkumise kinnitamine

Et kandidaat saaks kinnitada tööpakkumise ning ankeedi tagasi asutusse saata, tuleb liikuda vahelehele "Tööpakkumise kinnitamine" [1].
Süsteem kontrollib, kas kõik kohustuslikud andmed on täidetud ning kuvab veateateid, kui see nii ei ole. Selleks, et ankeeti saaks asutusele tagasi saata, PEAB olema lisatud maksuvaba tulu eelistus ja hariduse andmed.

Kui ankeedis on täitmata jäänud maksuvaba tulu eelistus ning lisamata hariduse andmed, ei ole ankeedi esitamine võimalik. Sel juhul kuvatakse ka vastavaid hoiatusi [2].

Kui ankeedil on kõik kohustuslikud andmed täidetud (maksuvaba tulu eelistus ning hariduse andmed), saab kandidaat ankeedi asutusele tagasi saata.
[1] Enne esitamist on kohustuslik kinnitada esitatud andmete õigsust.
[2] Ankeedile on võimalik omalt poolt lisada märkust või kommentaari.
[3] Esitamise nupp muutub aktiivseks, kui on lisatud linnuke märkeruutu "Kinnitan esitatud andmete õigsust".
[4] Kandidaadil on võimalik ankeet ka tagasi lükata, kui mingid andmed ei sobi. Tagasi lükkamise korral tuleb kindlasti lisada põhjendus.


Pärast ankeedi esitamist kuvatakse kandidaadile teade, et tema ankeet on edastatud asutuse personalitöötajale ülevaatamiseks.

Ametisse nimetamise avaldus

Kui uue töötaja ankeet on saadetud täitmiseks ametnikule, tuleb vahelehel "Tööpakkumise kinnitamine" allkirjastada ka ametisse nimetamise avaldus. 

Avaldus on asutuse poolt eelseadistatud ja valmis tekstiga. Tulevane ametnik peab üksnes tutvuma avalduse eelvaatega [1] ja seejärel "Allkirjastan" [2] nupu abil avalduse digitaalselt allkirjastama. Avalduse digiallkirjastamisel küsitakse kasutaja käest PIN2. 
Kui kasutaja on end autentinud ID-kaardiga, siis tuleb ka allkiri anda ID-kaardiga. Kui kasutaja on end autentinud mobiilID-ga, siis tuleb ka allkiri anda mobiilID-ga. 
Erandiks on SmartID - kui kasutaja on end autentinud SmartID-ga, siis tuleb allkiri anda ID-kaardiga, kuna SmartID-ga allkirjastamise funktsionaalsus portaalis puudub.


Pärast avalduse allkirjastamist ilmub digidoc konteineris avaldus nii "Tööpakkumise kinnitamise" vahelehele kui ka "Dokumendid" vahelehele.

Töötaja asumine riigikaitselisele ametikohale

Kui töötaja asub tööle riigikaitselisele ametikohale, kajastub töötaja vaates märge selle kohta uue töötaja ankeedil ametikoha plokis. 


Ankeedi esitamisel tuleb vastavale ametikohale asuval töötajal linnukesega märgistada märkeruut, millega ta kinnitab, et on teadlik asumisest riigikaitselise töökohustusega ametikohale.

Kui töötaja töösuhe on jõustunud, kajastub uue töötaja ankeedi peal antud nõusolek tema isikukaardi "Töökoht" vahelehel.

Viimati uuendatud 14.02.2023